Acta de la 1ª Assemblea del Districte d’Horta-Guinardó

Acta de la 1º assemblea de districte Horta-Guinardó (per a descarregar en pdf)

ACTA DE LA 1º ASSEMBLEA DE DISTRICTE HORTA-GUINARDÓ

25/07/2011

El dia 25/07/2011, a la Seu del districte al Parc de les Aigües, ens vam reunir una cinquantena de persones de les assemblees de barri del districte per donar la benvinguda als nous regidors de districte i participar de forma activa en la nova constitució d’aquests. Els vam rebre amb cassolada i pitades, però a l’hora d’entrar al plenari ens van impedir el pas amb la pobra excusa de que l’aforament estava complet. Mentida. Mentre nosaltres, els veïns, teníem prohibida l’entrada a la casa del poble, altres persones, a títol individual i aliens al moviment, entraven sense demanar permís i fins i tot empenyent-nos de mala manera a nosaltres que estàvem aglomerats en una de les entrades cridant consignes clàssiques com “no ens representen” o “som el poble, tenim dret a entrar”. Aquest elitisme per part de la classe política ens pot fer reflexionar sobre si ells tenen quelcom que amagar a la gent de a peu, a la gent que els vota i els paga.

Al veure que no marxàvem de la porta, el personal de seguretat van fer venir dos furgons de mossos d’esquadra i algunes patrulles de la guàrdia urbana. Mentrestant, decebuts amb el tracte i forma d’actuar de Francina Vila i Valls i el seu nou equip de govern, nosaltres vam decidir celebrar allà mateix la primera Assemblea de Districte Horta-Guinardó, l’acta de la qual es redacta a continuació:

S’acorda que la Irene prendrà els torns de paraula i el Marino prendrà acta de l’assemblea. La moderació queda una mica a càrrec de tots.

– Un company de Guinardó ens comenta que podríem fer accions conjuntes per “boicotejar” o fer saber la nostra oposició al grup d’antiavortistes que es reuneixen a l’Hospital de Sant Pau el dia 25 de cada mes. Des de l’assemblea de Guinardó ja s’està treballant aquest tema.

– Un company de Baix Guinardó opina que seria bo tenir una persona que s’encarregui de la coordinació entre els barris del districte. També que hem de fer quelcom per denunciar el fet que no ens hagin deixat entrar, ja que el motiu és que representem una cosa que a ells no els hi agrada.

– El Marino proposa que si es fa algun grup de treball per la coordinació entre barris hauria de ser més d’una persona. També demana si algú sap alguna cosa sobre els cartells que hi ha penjats pel barri de la Teixonera denunciant la mala gestió de les obres del barri, amb el fi de que podem fer força conjunta amb la gent de les assemblees.

– La Mireia contesta que els van localitzar i que és un grup de 5-6 persones que han pres aquesta iniciativa i que ja saben que nosaltres fem reunions assembleàries.

– L’Héctor opina que hem de tenir un mètode però sense complicar-nos massa. No calen comissions de coordinació, hem de fer que sigui més àgil. Podríem ajuntar la informació de tot el districte en una pàgina web o similar.

– Un company contesta que la figura del coordinador/a serveix d’instrument necessari per estar en contacte permanentment. Hem de pensar global però actuar localment.

És important lluitar contra les petites coses del dia a dia, per exemple el col·lapse del transport públic o la sanitat del barri, degut al creixement demogràfic que no s’acompanya d’un creixement de serveis socials. L’organisme de coordinació pot ser molt útil per aquestes petites lluites locals.

– David: La coordinació de barris és precisament el que estem fent, mitjançant l’assemblea. Proposa aprofitar els plenaris que es celebren a la Seu del districte cada 2 mesos per celebrar les nostres assemblees de districte a la porta. També demana que posem en comú quines estratègies fan servir la resta d’assemblees per fer que la gent s’apropi al moviment.

– Mireia: Cal fer una llista de problemàtica de cada barri i posar-la en comú a les assemblees per lluitar conjuntament.

– Héctor: Proposa que cada assemblea de barri faci una síntesi sobre en quin punt de desenvolupament estan i quines activitats realitzen.

– Efraim (Guinardó) puntualitza que no parlem de “coordinació”, sino d’espai de coordinació o quelcom semblant, per tenir una organització transversal i no vertical.

Apareix una senyora passejant el seu gos, bastant avorrida, que ens demana un per un que de on som i fa una divisió regional molt estranya. Davant la negativa a la nostra invitació de participar a l’assemblea, continuem sense fer-li més cas.

Es vota si es fa una trobada cada 2 mesos coincidint amb el plenari. S’aprova per extensa majoria, però uns companys proposen fer una mica de debat sobre el tema. S’obre un torn de paraula per parlar-ne:

– Un company assenyala la importància de reunir-nos cada dos mesos per tal de recordar als polítics que no ens representen. Malgrat tot proposa decidir algun mitjà complementari per fer la nostra comunicació més fluïda i realitzar una agenda d’activitats conjuntes per no parar entre plenari i plenari.

– L’Héctor proposa que cada assemblea porti un ordre del dia preparat a cada assemblea de districte per tenir un ordre del que es parla.

– Lluís: Que cada assemblea es comprometi a parlar durant les seves reunions sobre el que es farà a l’assemblea de districte bimestral. Proposa la creació d’una comissió a cada barri que es digui “districte”.

– Albert: el que s’està dient no és excloent. Però que cada assemblea decideixi com vol organitzar-se per treballar sobre els temes de districte, qui vulgui que faci comissions i qui no, doncs no. Fa l’apunt de que som unes 40 persones. També demana que cada assemblea expliqui com encaren l’estiu; al Carmel continuaran reunint-se setmanalment. Per últim afegeix que no parlem, si us plau, de coordinació, sinó d’articulació.

– Un company proposa aprofitar els actes (sopars, xerrades etc.) que organitza cada assemblea per convidar-nos i coordinar-nos. Que fem servir internet, que cada assemblea es comprometi a penjar les accions que fan i a buscar a la resta de webs el que fan la resta. També remarca la importància de fer-nos visibles a la gent del plenari.

– Carme: Proposa fer una agenda comuna d’accions per internet. També ens explica que avui ha aconseguit entrar al plenari. Ha anat ensenyant els cartells de indignada i al final s’ha esperat al vermut per anar a parlar cara a cara amb la nova regidora, la

Francina. La Carme li ha dit que està molt decepcionada amb el començament que ha tingut la regidora, que no sap com no ens ha deixat entrar a tots, que també som veïns. La Francina li ha contestat que si vol poden parlar-ho un altre dia (amb aquesta falsa amabilitat característica dels polítics) i la Carme li ha explicat que podria començar per baixar-se el sou i altres mesures per no retallar drets socials.

– Un company assenyala que des de pl. Catalunya ja s’ha creat una web amb un calendari conjunt de tots els actes de cada barri.

– Una companya comenta que ahir hi havia una emissora de ràdio molt interessant (Radio Agora Sol), creada pel 15-M que retransmetia des de Madrid els esdeveniments de l’arribada de les marxes indignades. (Nota: es pot escoltar a http://madrid.tomalaplaza.net/directo-radio/)

– David: Proposa que cadascú vagi assistint a diferents assemblees de barri de tant en tant (a part de la seva) per assabentar-nos de com van la resta d’assemblees i fer de transmissors.

– L’Héctor explica que al Carmel s’ha creat una Oficina de Drets Socials (ODS) que tracta temes d’habitatge i immigració. Està cada dilluns a les 19:00 a la pl. Pastrana.

– El David comenta que malgrat al Carmel fan molta difusió amb paradeta informativa i empaperant el barri de cartells, troben que la gent no acaba d’acostar-se a les assemblees. Demana com ho fa la resta de barris per aconseguir involucrar als veïns.

– Un company d’Horta comenta que ells van fer, per exemple, un cinefòrum amb un documental que va servir per sensibilitzar bastant a la gent. Afegeix que tenir un punt informatiu físic és una molt bona eina de difusió.

– Una companya d’Horta afegeix que durant l’agost seguiran fent assemblees però de caràcter quinzenal, els dimecres a les 19:00 a pl. Eivissa. Que són entre 60 i 80 persones aproximadament a les seves reunions. Tenen 4 comissions. Opina que les assemblees d’Horta són molt àgils, que estan aprenent molt ràpid i que normalment solen durar entre 1:30-2 hores. També apunta que estan planejant al setembre (aprofitant la festa major) fer activitats, sobretot dirigides a la infància, per a sensibilitzar més als veïns.

– David: Explica que des del Carmel s’han fet vàries activitats (una espècie de circ amb jocs pels nens, un reportatge fotogràfic de fotos al mercat del Carmel on els veïns es fan una foto amb una pissarra on posa el que els preocupa del barri, van fer un berenar popular, un sopar popular etc. ) Malgrat tot a les assemblees no passem de 30 persones. Diu que el simple fet de penjar una pancarta o un llençol ja fa que la gent que passa per allà s’hi acosti. Opina que hi ha gent que li fa vergonya participar a les assemblees, tot i que recolzen el moviment.

– Mireia: Informa que al Carmel tenim una activitat el dimecres dia 27/07: de 17:00 a 19:00 faran passes de vídeos curts sobre l’origen de la crisi i a les 19:00 tindran una xerrada sobre banca ètica a càrrec de la Coop57.

– Un company de Guinardó ens posa al dia sobre el funcionament de la seva assemblea: Explica que abans del 15-M ja existia assemblea al barri i es deia “Assemblea social Guinardó-Can Baró” i que ja eren unes 40 persones. Ara són unes 50-60. Es reuneixen els dimarts a les 19:00 a la pl. del Nen de la Rutlla. Tenen varies comissions fixes (autoorganització, difusió, continguts etc.) però fan grups de treball per a cada tema important (ex: per la manifestació del 19-J, per la manifestació contra les retallades, etc.) que un cop ha passat l’esdeveniment es dissolen. Explica que l’assemblea vol recuperar l’espai de Can Farga pel barri, que el volen convertir en una escola de música elitista per 80 nens. A part alguns diumenges fan “jornades de reflexió” en les que organitzen tallers i altres activitats. Al setembre serà la pròxima i volen intentar tematitzar cada jornada i convidar cada cop 1 assemblea d’un altre barri perquè expliquin com estan i quines accions fan. També ens comunica que des de Guinardó-Can Baró estan treballant en temes de sanitat amb l’Hospital de Sant Pau.

– Un company d’Horta ens passa l’adreça web de la seva assemblea: http://www.assembleahorta.org

– Un altre company proposa que pengem a les webs de totes les assemblees el que ens han fet avuí a la Seu, que no ens han deixat entrar, que han començat molt malament.

– L’Alba proposa que utilitzem la figura del pregoner, amb un megàfon i cartells (en plan “publicidad andante”) per informar pels barris.

S’interromp l’assemblea perquè un corresponsal de Radio Horta Guinardó ens proposa si algú vol parlar sobre el que ha passat a la Seu. Després de debatre-ho, un company surt a llegir el manifest i explicar a la radio el mal tracte que hem rebut. (Nota: Es pot escoltar el programa a les 22:00 al 91.7 FM o a http://www.rhg.cat ). També hi ha un fotògraf de El Periódico de Catalunya.

La Mireia ens explica que un contacte seu de Gràcia l’ha trucat explicant que els ha passat el mateix que nosaltres. Comenta que ens passarà les fotos i els vídeos per si volem fer difusió.

– Una companya opina que no ens han deixat entrar i no pot quedar la cosa així. Que fent difusió aconseguirem que més gent s’apropi a nosaltres.

– Un company opina que cada assemblea s’organitzi per enviar cartes a diaris i altres mitjans d’informació. Esperem que els polítics decideixin quin dia i amb quina periodicitat faran els plenaris a la seu, per nosaltres fer la nostra assemblea alhora. Proposa a la pròxima assemblea de districte decidir accions pel 15 d’octubre, que és un dia clau pel moviment.

– Un company proposa que les assemblees facin grups de treball per redactar un ordre del dia per la propera assemblea de districte.

– Un company comenta que ell ha pogut entrar al plenari amb els seus companys de la CUP i a dintre han ensenyat pancartes. Diu que no hem pogut entrar per anar en massa, que ells volen això que acudim massivament per poder dir que som “una masa enfurecida” i tenir un motiu per prohibir-nos el pas.

– Un altre company opina que encara que fóssim més persones, ens haurien de deixar entrar, que no podem entrar el seu joc.

– Una companya opina que aquest debat millor fer-lo a cada assemblea de barri. Que anar al plenari no és entrar en el seu sistema, és per trobar-nos cara a cara amb els que (es creuen) que ens representen i dir-los-hi a la cara el que treballem a les nostres assemblees. Explica que en el pròxim plenari actuarem millor, més organitzats. Proposa també trobar-nos 2 setmanes abans del pròxim plenari per decidir com actuar.

En aquest moment surt la nostra estimada Francina de l’edifici i l’acomiadem amb xiulades i “especuladora, no ens representes” etc. La hipòcrita de la nostra regidora marxa somrient.

– Héctor: Ens estem tornant a capficar en com fer les coses i no en fer-les. Que el que hem de fer es venir quan hi hagi plenari i fer la nostra assemblea, per demostrar-los-hi que les nostres reunions són millors i més profitoses.

– Una companya comenta que podríem fer una instància personal per denunciar els fets d’avui.

– Héctor: Proposa fer una llista d’adreces de diferents mitjans de comunicació per enviar el que ha passat.

Finalment es vota el dia a quedar (aproximadament 2 setmanes abans del pròxim plenari. Quan sapiguem exactament el dia potser el canviem, si no va bé) per una pròxima reunió per preparar l’ordre del dia de la pròxima assemblea de districte (que sí coincidirà amb el pròxim plenari). Resumint:

Finalment es vota que uns quants voluntaris de cada assemblea (que cada assemblea decideixi qui anirà) quedaran el dia 02/09/11 a les 19:00 davant de la seu del districte al parc de les aigües per preparar l’ordre del dia i accions de la pròxima assemblea de districte d’Horta-Guinardó (que serà durant el pròxim plenari del districte i que es confirmarà amb antelació via internet quan es tingui el dia exacte).

Finalment es fa un repàs dels punts més importants que han sortit durant l’assemblea i FI DE L’ASSEMBLEA.

Salut i força companys/es!

ASSEMBLEES AL DISTRICTE HORTA-GUINARDÓ

Assemblea Carmel

Es reuneixen tots els dilluns a les 20:00 a pl. Pastrana. Oficina de drets socials (ODS) cada dilluns a partir de les 19:00.

asambleacarmel@gmail.com

https://assembleacarmel.wordpress.com

Assemblea Social Guinardó-Can Baró

Es reuneixen tots els dimarts a les 19:00 a pl. Nen de la Rutlla

guinardo@riseup.net

http://guinardo.org

Assemblea Horta

Es reuneixen tots els dimecres a les 19:00 a pl. Eivissa (durant l’agost cada 2 setmanes)

general@assembleahorta.org

http://assembleahorta.org

Assemblea Muntanya (Coll, Vallcarca-Penitents, La Salut, Carmel i Teixonera)

Es reuneixen tots els dijous a les 20:00 a pl. Salvador Allende

assembleamuntanya@gmail.com

http://www.muntanyaindignats.tk

Anuncis
Aquesta entrada ha esta publicada en actes, coordinacio. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s