Acta del 5 de setembre

Ordre del dia

1. Logo y difusió

2. Espai de l’assemblea de cara a l’hivern

3. Assemblea de districte

4. Advocat

5. Calendari

6. Assemblea interbarrial

19 assistents

  1.  Logo

Finalment, el logotip de l’assemblea del Carmel és el de l’escala. Va quedar aprovat per 10 vots a 8 (8 vots pel logo de l’Hector) en segona volta.

Es penjarà al blog perquè tothom el pugui descarregar. Es faran enganxines de 10x10cm.

Es queda el dimarts de la setmana vinent (dia 13) per a fer les pancartes, a les 19:00 a plaça Pastrana.

Es queda el dijous de la setmana vinent (dia 15) per a fer més fotos per a l’exposició.

Per a fer les pancartes de 1x1m el Joan es compromet a portar teles, la Maria en porta durant l’assemblea.

  1. Espai per l’assemblea durant els mesos d’hivern

Boca Nord cedeix un espai, però s’ha de fixar per cada dia durant els mesos que es vulgui fer servir. L’associació de veïns del Carmel discuteix el dia 6 de setembre si ens cedeixen un espai.

Es comenta que el fet d’anar a un local farà perdre visibilitat a l’assemblea. Per tant, s’acorda allargar tant com sigui possible la Plaça Pastrana com a lloc de reunió de l’assemblea del Carmel.

També es fa la proposta (amb bona acceptació per part de tots) d’utilitzar el vestíbul del metro de plaça Pastrana com a lloc de reunió durant els mesos de fred i pluja. Cal parlar amb el Jordi (treballador de Metro) de les possibilitats i repercussions d’utilitzar el vestíbul del metro com a lloc de reunió. S’acorda anunciar el canvi d’ubicació de l’assemblea a les pancartes de la plaça Pastrana.

  1. Assemblea de districte (ampliar persones assistents)

A l’assemblea hi van assistir 2 persones del Carmel, 2 de Guinardó, 2 de Muntanya i 4 d’Horta.

S’acordà mantenir la pressió sobre els polítics del districte, es discuteix com es farà:

–          Muntanya proposa enviar dos representants i protestar aprofitant els torns de paraula que s’obrin durant la sessió.

–          Guinardó proposa entrar, si cal per la força, en cas de que es veti l’entrada als membres de l’assemblea.

També es discuteix si l’estratègia ha de ser entrar en els Plens o fer la nostra a fora:

–          Muntanya proposa realitzar actes 1 cop al mes o bé cada cop que hi hagi Ple (bimensual)

–          Horta fa la proposta d’enviar la seva carta a la Francina.

–          No queda tancat el tema de com entrar: amb permís o per la força, si així es fa necessari.

–          S’acorda que és necessari anar als Plens a realitzar algun tipus d’acció (cada 2 mesos) i que també es necessari que 2 o 3 persones puguin entrar en els Plens i participar-hi des de dintre.

–          Muntanya proposa anar-hi sempre i realitzar assemblees preparatòries anteriors a cada Ple per acordar què es demana. Es proposa realitzar un seguiment de l’acció dels regidors, establir alguns mecanismes de control i de rendiment de comptes vetllant pel compliment dels compromisos electorals!

El dia 10 hi ha la lectura del pregó de les festes d’Horta, al mirador, l’assemblea planeja actes per aquest dia.

El dia 11 Muntanya prepara actes en resposta a l’homenatge a Salvador Allende, després hi ha assemblea de districte.

L’assemblea del Carmel acorda donar suport a les altres assemblees del districte, concretament als actes dels dies 10 i 11, es decideix per unanimitat.

L’assemblea de Muntanya prepara diversos actes pel dia 11, encara ho han de concretar, però de moment:

  1. fer soroll i llegir un manifest contraposant la tasca i pensament d’Allende amb l’acció dels polítics.
  2. entregar als polítics una “guia de bones pràctiques” i extractes de discursos d’Allende.
  3. distribuir un manifest a la ciutadania i penjar teles o cartells amb fragments de discursos d’Allende
  4. fer una pancarta gran amb missatge per decidir.

4. Advocat

Muntanya demana més informació i que algú de Carmel que tingui més informació que hi vagi a respondre les preguntes de la gent de l’assemblea.

L’advocat donarà assessorament legal de forma gratuïta i cada cop que ell hagi d’intervenir com a tal, s’haurà de pagar. Només intervindrà quan sigui estrictament necessari, per les coses que no faci falta, cada un haurà de gestionar-se els tràmits. Si hi ha persones que no es volen gestionar els seus tràmits, ho faran de forma individual i pactada amb l’advocat.

5. Calendari actes

S’informa de que el dia 24 hi haurà la jornada de debat i reflexió en torn al tema de la llei electoral, ho gestiona el David.

Aquesta setmana hi ha diversos actes de la Uni indignada al barri: dimecres a les 20:00 xerrada sobre decreixment i divendres a les 19:00 sobre sanitat. S’ha quedat el dia 6 de setembre a la nit per encartellar i fer difusió dels actes.

6. Proposta de Sants

Les preguntes que teníem en el document no quedaven clares. La primera es decideix ajornar-la a l’espera de tenir una formulació més entenedora. Si la pregunta és només si volem un espai de coordinació, la resposta és sí.

Respecte a la temporització de la presa de decisions s’acorda que aquesta sigui amb un màxim de 15 dies, ja que la inter-barris és cada mes.

Respecte a les comissions: es va acordar en anterior assemblea que les comissions temàtiques no tinguessin ni veu ni vot. Es decideix per unanimitat que les comissions de l’assemblea inter-barris han de ser creades ad hoc per a cada finalitat, extingint-se quan la comissió acabi la seva tasca.

Es remarca que la Comissió de Comunicació continua donant problemes, no havent canviat el seu tarannà respecte a les males experiències ocorregudes a plaça Catalunya. Es remarquen diferents episodis de manipulació. S’acorda per unanimitat demanar una reformulació completa de la comissió de comunicació, quedaria de la següent manera:

–          Passa a ser una mera comissió tècnica, de caràcter permanent, i que no genera contingut per si mateixa. Aquesta comissió només ha de distribuir les informacions que li facilitin els barris i la inter-barris. Fora interessant que la comissió de comunicació estigues formada per una o dos persones que facin simplement tasques de manteniment de Facebook i Twitter i que la resta de persones que gestionen continguts siguin membres de les assemblees de cada barri. Es proposa facilitar les contrasenyes a cada assemblea de barri per gestionar els seus propis continguts de manera directa.

7. Ordre del dia assemblea preparatòria del 9 de setembre

S’acorda que hi assistiran lÁlvaro i el David

Després de debatre la diferència entre ordre del dia i propostes que durem a l’assemblea interbarris, s’acorda proposar per a l’ordre del dia aquests temes:

Ordre del día per a l’assemblea interbarris:

1. Organització + articulació de l’assemblea
– Resposta dels diferents barris als punts de la proposta de Sants.
– Metodología de les accions que es duran a terme (clandestinitat, etc.)

2. Accions i manifestacions més inmediates
– 18-s Mani en defensa dels serveis públics
– 25-s Mani de la PAH

3. 20-N
-Postura o postures a prendre per part de les assemblees o la interbarris
– Accions i estrategies a dur a terme els dies previs a les eleccions

Advertisements
Aquesta entrada ha esta publicada en actes. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s