Acta 2 de juliol

1.- AVV Carmel
2.- Guifi.net
3.- Paradeta Xarxa antirumors
4.- Grup discusió sobre partipació al barri
5.- Mapa de recursos
6.- GIM
7.- Festes al carrer
8.- Coordinadora laboral
9.- Interbarris
10.- Calendari

BARRI

1.Devolució de la trobada amb l’Associació de Veïns

Es va produir dimarts de la setmana passada, dia 26, coincidint amb la junta de l’AAVV.

Pel que fa a la revista es va decidir tancar ja varis eixos temàtics i orientar-los, com ja s’havia dit en trobades anteriors, a connectar lluites passades amb lluites presents. Els eixos temàtics principals seran 3:

-Salut: enllaçarà la lluita primera pel CAP amb la lluita actual contra les retallades

-Educació: enllaçaria el tancament al Ferran Tallada amb l’actual reivindicació sobre l’escola d’adults

-Urbanisme (?)

-Altres lluites o eixos com ara l’antiga arrencada de “bordillos” a Santuari que enllaçaria amb l’eixample que ara es preveu o projecta

A banda d’aquests eixos està prevista també la redacció d’almenys dos articles (entrevista i guifi) i una cronologia

L’Álvaro proposa treballar en la dona i les lluites al Carmel i la Cati explica que ella no només té informació sobre el tema sinó que la guarda a casa.

La propera reunió serà dijous i hi aniran, en principi: l’Álvaro, el David, la Marta i potser la Cati

 

2.Guifi

Material: esperem la resposta de Lluís Dupré pel que fa a un nou pressupost del material que cal pel supernode (el pressupost a nivell usuari que l’Álvaro ha aconseguit puja a 270€ i previsiblement es podrà rebaixar)

Lorda 17: el noi que hi tenia una connexió de fibra òptica està disposat a mantenir 50Mb de connexió sempre i quan d’altres persones interessades hi participin econòmicament.

Servidor: per falta de pressupost la persona que té el servidor va mancada d’infres bàsiques, l’Álvaro apunta que contribuirà comprant una capsa pel servidor que, a més, és on és des d’on es posaria a l’abast de la xarxa local el catàleg de pel·lícules que ja tenen compartit a Mataró

 

Centraletes de telèfon: ja hem enviat (l’Álvaro) un correu per obtenir més informació pel que fa a les centraletes telefòniques que permetrien parlar per telèfon via guifi. El Carlos, a qui s’ha enviat el correu, diu que ens en podria fer una xerrada a l’assemblea.

Proves de cobertura: des de casa de la Cati es s’arriba a Murtra, Fabra i Puig, Lorda i Badalona. Aquesta setmana l’Álvaro anirà a casa del Lluís (Metralla) per fer més proves.

Dit això entrem a pensar com aconseguir que el potencial usuari de guifinet s’involucri en el projecte d’una o altra manera. L’Héctor posa damunt la taula el considerar si crear una associació ens seria útil. Les avantatges serien diverses: es podria facturar i s’impulsaria la cogestió, la corresonsabilitat i el compromís dels usuaris. Es diu diverses vegades que cal estudiar com guifi, que es basa en una estructura de voluntariat i que contempla als estatuts no cobrar per l’accés a la xarxa, pot créixer aconseguint una implicació de tots, o molts, els usuaris.

 

3.Paradeta de la Xarxa antirrumors

El dijous 28 a la reunió celebrada a Carmel Amunt es va decidir fer una activitat el dia 8 de juliol de 10 a 14. L’activitat consisteix en dues dianes, una amb un sí, l’altra amb un no pilotes de goma i un argumentari relatiu a tòpics. La Marta es va oferir a títol personal per ajudar a realitzar l’activitat i, com a Assemblea, s’han proposat per col·laborar-hi: Andro, Adam, Arnau (que pendularà entre Pastrana i Carmelómanos), Álvaro, Jordi

 

4.Grup de discussió sobre la participació al barri

Arran del reunió sobre l’activitat antirrumors del diumenge 8, l’Oriol de Carmel Amunt ens va convidar a a quest grup. La propera reunió és el proper dia 3 (demà), a Carmel Amunt, però no en sabem l’hora exacta. Farem averiguacions (Adam/Jordi) el dia 3 mateix i mirarem d’anar-hi (el Jordi podrà, però cap a les 19).

 

5.Mapa de recursos

Decidim que si finalment podem ser a la reunió de demà, on està previst que hi participin entitats del barri, planejarem la necessitat d’elaborar un mapa de recursos que puguem compartir. En primer lloc parlarem amb l’Oriol per saber si ja s’ha fet feina en aquest sentit i, preveient que no, o que no massa, sondejarem les entitats.

Del que es tractaria és de saber: cap on van? En quin punt estan?de quins recursos disposen? Que cal fer per demanar-los? Quines activitats generen al llarg de l’anu?

Aquest darrer interrogant apunta cap a l’elaboració d’una agenda d’activitats al barri.

6.GIM

La propera reunió es el dimarts 3 de juliol (demà) a les 20h. L’Andro hi anirà i els temes a tractar són dos:

-Elaboració d’un manifest partint de les propostes que ha de fer cadascú. Des de l’Assemblea seguim presentant la proposta portada ja a anteriors reunions.

-Cinema a la fresca: o repartim la feina o res. Concloem que si fem una activitat és per implicar d’altres actors, no per carregar nosaltres amb tota la feina

7.Preparació de festes al carrer

Fixem el termini a finals de juliol (però fora d’assemblea, tractant l’assumpció de la Interbarris del 27, reunits els mateixos sembla que ampliem ventalls possibles). L’Adam es posarà en contacte amb Carmelómanos (Lorenzo) i l’Andro amb la Marta de Muntanya. Fixem una reunió pel proper divendres, dia 6, al Delícias on hi siguin les 4 assemblees de Vall Amunt

CIUTAT

8.Coordinadora Laboral

L’Álvaro assistirà a la propera reunió el dia (? Era dimecres?) a les 16h

9.Devolució Interbarris

L’Adam llegeix les notes preses a la Interbarris que quedaran publicades en Acta. Al marge del resum decidim:

-Pagar la quota proporcional del total que encara es deu a Anna Mateu subratllant, en tot cas: que NO es pot tornar a reptetir el que ha vingut succeint, que això passa per generar espais on NO es prenen decisions (Interbarris).

Vall Amunt s’ha ofert per preparar la propera Interbarris el proper 27 de juliol i hem debatut sobre si fer un ordre del dia per tractar exclusivament, o preferentment, l’organització de la pròpia Interbarris. La idea seria generar així, i ja, el grup de treball que treballaria l’estructura. Després de considerar si la data, els plaços i l’encàrrec ( i si era o no encàrrec) eren convenients o assumibles hem acordat: que demà parlarem amb enllaços amb la resta de Vall Amunt per tal que treballin aquest punt i que aprofitarem la reunió convocada divendres a les 19 per avançar també en aquest punt.

10.Recordatoris

El 13/7 tenim prevista l’acció contra la banca

El 15/7 serà dia d’hortour

El 18/7 (?) tindrà lloc la xarxa d’intercanvis (?)

Advertisements
Aquesta entrada ha esta publicada en actes. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s