Universitat indignada 16 de setembre

Jornada sobre Educació: per un ensenyament com a eina transformadora
Dia: Diumenge 16 de setembre de 2012
Hora: De les 10:15 hores a les 21 hores
Lloc: Parc de la Ciutadella (al costat del IES Verdaguer)
Programa de la jornada:

10:15 hores: Presentació de la jornada
A càrrec d’un membre del grup de treball de la UI15M
10:30 hores: Educar per a què? En mans de qui està l’educació? Es una eina de control social?
Fernando González Placer, pedagog, sociòleg, professor titular de la UB
12:00 hores: De las experiències educatives transformadores a l’educació en mans de l’Estat.
Ferran Ainsa, poeta i escriptor.
Xavier Morras
14:00 hores: Dinar popular
16:00 hores: Resistències actuals en el camp de l’educació pública als atacs neoliberals. Esquerdes en el mur de l’Estat: les alternatives reals a l’educació en mans del poder polític i econòmic.
Pere Torrell, arquitecte i membre del GT de la UI15M
Rosa Cañadell, psicologa, professora i portaveu de USTEC-STEs (IAC)
Nora Ancarola, llicenciada en Belles Arts, dissenyadora i sotsdirectora de l’Escola Superior de Disseny i Art Llotja
Un/una membre de l’Escola Lliure La Pinya
18:00 hores: I ara que fem? Ens mobilitzem i / o passem a construir les nostres alternatives?
Emili Cortavitarte, historiador, professor i portaveu de la Federació Ensenyament CGT-Catalunya
Jose Manuel Rubio, professor  i membre de la Coordinadora Interzones
Xavier Domenec, historiador, professor de la UAB i membre de la PUDUP
19:30 hores: Recital poètic i combatiu amb:
Enric Casasses
Blanca Llum Vidal
David Caño
Gerard Horta
Núria Martínez Vernis
I a més al llarg de tot el dia activitats pels infants a càrrecs de les i els docents en lluita de la Coordinadora Interzones
Anuncis
Aquesta entrada ha esta publicada en ASSEMBLEA, INFORMACIÓ, MATERIAL DIFUSIÓ. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

2 respostes a Universitat indignada 16 de setembre

  1. josé ha dit:

    Nuestros gobernantes , que han de seguir los dictámenes de los amos del mundo, ya saben que una educación de verdad no interesa al capital ( que ahora llaman los mercados). Porque estos amos del mundo han calculado, que para que su mundo funcione como ellos quieren, necesitan unas élites formadas para dirigir y mandar y a estos se les educa en escuelas de élite, imbuidos de la misíón y con mentalidad de clase superior (porque no han desaparecido las clases , aunque nos lo quieran hacer creer). Necesitan también quien sepa programar y hacer funcionar las máquinas y a estos se les dará una instrucción téncica, basada en algoritmos, pero sin conocimientos para que sepan argumentar y sean críticos con la ciberglobalización. Para su instrucción necesitarán los programas de instrucción de las multinacionales Al restante 80% de la población se le alimentará y entretendrá con un brebaje de juegos estúpidos para manipular sus cerebros y mantenerlos en un sonambulismo constante y ahí es donde hacen comulgar con ruedas de molino a los profesores que se tienen que encargar de este chantaje a los alumnos y padres (diciéndoles que esto que hacen es educación, cuando no es más que instrucción) para mantenerse como se pueda, porque hay que aguantar no el sillón, porque en las clases no te dejan relajar con tanto cachivache y tanto chirimbolo que el capital ( llamense TICs ) ha introducido para tan funestos planes en estos centros de manipulación en que se están convirtiendo nuestras escuelas. El virus ya ha infectado la mayoría de los cerebros; la enfermedad no tiene cura. Todo sigue el guión pactado por los amos del mundo.
    Esto es, expresado con mís palabras,el resumen de un capítulo del libro “La escuela de la ignorancia” que creo da en el clavo de lo que pasa en las escuelas e institutos de nuestro país. No sé si no estamos en aquello de:”Vivan las cadenas”. Pero ahora éstas son virtuales que no se ven pero que atan más fuerte que las de hierro puro y duro. La lectura de esta ESCUELA DE LA IGNORANCIA nos hace ver por donde han ido e irán los tiros en lo que llaman educación y nunca mejor dicho en esta guerra contra la ignorancia.

  2. pep ha dit:

    Pregunta:

    Què s’exigeix als mestres de la pública?

    Resposta:

    Els mestres deuran abandonar el seu estatus de subjectes als quals se li suposa un saber, per passar a formar part dels animadors de diferents activitats de valors o transversals o de fòrums de discussió (evidentment concebuts segon els programes de la telebasura). L’escola serà una mena d’espai democràtic i molt alegre, al mateix temps guarderia ciutadana. De l’animació de les festes es faran càrrec els mestres sota la direcció de les AMPAS. També s’obriran les portes a tots els venedors de mercaderies tecnològiques i culturals de les grans multinacionals.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s